Wednesday, September 10, 2008

Katanya nak pegi Giant

Pasaraya Giant agak terkenal sehingga di bandar kecil cam Manjung ni pon ade Giant. Sesetengah org bila bersembang dgn bangga nya bercerita "tempat kami ade Giant". Walhal wife aku pon bila bercerita dengan kakak iparnya (kakak aku la) "alaa kat Manjung pun ade Giant".

Ade jugak orang bila bercakap "hui tempat kamu ade Giant yek" seolah-olah tempat yang ada Giant ni pekan atau bandar yang maju. Bagi aku, Giant ni banyak jugak memberi masalah kepada aku.

"Jom pegi Giant",........ "Abah, nak pegi Giant, nak main kuda kat Giant"....bukan aku ni lokek duit tapi nak cerita kesan Giant ni pada masyarakat Malaysia. Harga bukan ler murah sangat. Barang bukan ler berkualiti sangat. Baik aku pegi kedai ubat watson beli barang. sumer lagi murah.

Staff aku kalau kuar rehat kul 1 "eh jom kita makan kat Giant"

Fikirkan kesan untuk jangkamasa yg lama. Aku rasa Kedai Ubat Watson pon kena tutup. Burger Zack kat depan Bank muamalat pon tak mampu nak hidup. Pendek kata peniaga-peniaga kecil akan tetap kecil sampai mati.

No comments: